تعداد بازدید: 2388

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 1 مهر 1389-22:12

بايد از "نياز" تجليل کنيم

آيت الله هاشمي رفسنجاني درباره رييس دانشگاه آزاد ساري اظهار داشتند:اگر به اندازه تلاشي كه دكتر نياز در اين دانشگاه كردند،بقيه واحدهاي بزرگ در سراسر كشور با همين وسعت و سرعت حركت كنند،همين اتفاق خواهد افتاد.(يادداشت روزنامه بشير مازندران)


بخواهيم يا نخواهيم ، به نفع مان باشد يا به ضررمان، كيومرث نياز آذري، مديري توانمند، تحول گرا و قابل و لايق است كه در گستره ملي، عمق فعاليت هاي كاري او نفوذ پيدا كرده است.

 او به واسطه عملكرد نزديك به 30 سالش در رأس يكي از دستگاه هاي اثرگذار و حساس استان و به خاطر تدبير بالا، هوش قوي و اراده محكم توانسته است بيشترين توجه را به سمت خود جلب كند.

 او هم دوستان زيادي دارد و هم مخالفان سرسختي، به همين خاطر بود كه پس از انتخابات دوره نهم، گردانندگان جديد قوه مجريه رضايت به تداوم مديريتي او ندادند و به دليل طرفداري او از رقيب سرشناس انتخاباتي رئيس دولت، بنا گرفتند كه ديگر او در رأس اين دستگاه نباشد.

 كيومرث نياز آذري كه روستازاده اي هوشمند و توانمند بود، توانسته است از زادگاه پدري اش از روستاي «آري» بخش بندپي شرقي بابل برخيزد و مراحل مختلف مديريتي را يكي پس از ديگري پس از انقلاب اسلامي با موفقيت و سربلندي پشت سر گذارد.

 او قائل به خط مشي اعتدالي، اصولگرايي اصلاح طلبانه، ولايتمداري و حفظ اصول و ارزش هاي انقلابي و ديني، اتكا به نيروهاي علمي و اجرايي خردگرا و ميانه رو است و به همين خاطر است كه چندان به مذاق اصولگرايان جوان و حاميان سرسخت دولت نهم و دهم خوش نيامد و اين جماعت در صفحه سياست و رسانه به او تاختند.


مخالفان نياز از هر تلاشي براي كمرنگ جلوه دادن جايگاه او و تخفيف فعاليت ها و كارنامه مديريتي او استفاده كرده و او را متهم به اشرافي گري و رفاه گرايي مي دانند.

 با همه اين موانع نرم افزاري بر سر پيشرفت و ارتقاي اين مدير، نياز به راه خود ادامه داد و از زماني كه مسؤوليت اداره بزرگترين واحد دانشگاه آزاد اسلامي شمال كشور را در ساري برعهده گرفت توانست با سرعت، دقت و قدرت حساب شده اي، پروژه هاي مورد نظر را از حيث اجرايي، فني، آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و علمي به پيش ببرد و در اين راه از حمايت و همراهي بزرگان تاثيرگذار نظام و مقامات عاليرتبه كشوري هم غافل نماند و توانست آنان را به اين واحد دانشگاهي بياورد و در سايه اين مديريت قاطعانه و مدبرانه، كساني كه از نزديك تحولات را پيگيري مي كردند يا نتايج و آثار خود را به عينه لمس مي كردند، همگي به اتفاق نظر، مديريت كيومرث نياز آذري را تحسين مي كردند.


سه سال از مديريت او گذشته است و طي اين مدت اتفاقات جالب توجهي روي داد:‌ راه اندازي سه رشته تحصيلي در مقطع دكتري، 19 رشته تحصيلي در مقطع كارشناسي ارشد، ده ها رشته تحصيلي در مقاطع كارشناسي و كارداني، دريافت مجوز تاسيس رشته دكتري پزشكي عمومي، رشد 50 درصدي توليد مقالات علمي معتبر بين المللي بواسطه فعاليت گسترده استادان و اعضاي هيات علمي اين واحد، ارتقاء توليد مقالات علمي در شش ماه گذشته به رتبه يك در سطح كشور، استقلال كامل دانشكده هاي علوم انساني، فني و مهندسي، علوم پايه و علوم پزشكي (در حوزه آموزشي)، برگزاري 25 همايش ملي و منطقه اي، عزيمت 45 استاد براي شركت در همايش هاي بين المللي به خارج از كشور، ارائه 180 مقاله از سوي اين استادان در همايش هاي ملي و منطقه اي، دفاع استادان و اعضاي هيات علمي از 685 پايان نامه كارشناسي ارشد، راه اندازي يازده انجمن علمي، جذب 175 عضو فعال در باشگاه پژوهشگران جوان، انجام 115 طرح پژوهشي، چاپ 85 مقاله در مجلات ISI، چاپ 110 مقاله در مجلات معتبر علمي، پژوهشي، راه اندازي 70 آزمايشگاه و 20 كارگاه، ايجاد كتابخانه اي با 60 هزار جلد در زميني به مساحت 1300 متر مربع، كسب يك مدال طلا و يك مدال نقره توسط اعضاي باشگاه پژوهشگران جوان اين واحد در مسابقات جهاني اختراعات، كسب مقام اول مسابقات روباتيك كشور در رشته مسيرياب و حضور در مرحله نهايي مسابقات Iran open (در حوزه پژوهشي)، احداث ساختمان اداري در هفت طبقه و به مساحت 7001 متر مربع، احداث ساختمان علوم پزشكي در شش طبقه و به مساحت 7235 متر مربع، احداث ساختمان علوم انساني به مساحت 7235 متر مربع، احداث ساختمان سلف سرويس و استادسرا به مساحت 4140 متر مربع در چهار طبقه، احداث ساختمان ورزشي به مساحت 6098 متر مربع (شامل سالن ورزشي و سالن شنا مجهز به سونا، جكوزي، استخر و اتاق ماساژور)، احداث مجتمع آزمايشگاهي به مساحت 6089 متر مربع در چهار طبقه و مجهز به آزمايشگاههاي (ارتعاشات مكانيك، مقاومت مصالح، انتقال حرارت، فيزيك 1 و 2 و 3، اپتيك سيالات، فيزيك مدرن، فيزيك الكترونيك، ترمودديناميك، زمين شناسي، زيست، شيمي تخصصي، خاك شناسي، بيماريهاي گياهي، الكترونيك، برق، آزمايشگاه عمومي، رباتيك، مباني برق، مدار منطقي و ريزپردازنده)، احداث كتابخانه مركزي در زميني به مساحت 1355 متر مربع، احداث مركز آموزشي و فرهنگي سما و دختران با زيربناي 5200 متر مربع، احداث كارگاه براي دانشجويان رشته هاي فني مهندسي به مساحت 645 متر مربع، احداث سالن اجتماعات دانشگاه به مساحت 1795 متر مربع و با ظرفيت بيش از 700 صندلي و با تجهيزات كامل، در دست احداث بودن مسجد بزرگ دانشگاه در زميني به مساحت 1355 متر مربع و احداث كارگاه بزرگ رشته هاي برق و الكترونيك با 768 متر مربع زيربنا، گوشه هايي از اقدامات و فعاليت هاي ارزنده، ثمربخش و درخشان اين مدير پركار و با همت نظام در استان مازندران است.

سياستگذاري، برنامه ريزي، نظارت و اجراي دقيق، كامل و مناسب در حوزه هاي مختلف كاري اين مدير توانسته است از كيومرث نياز آذري، به عنوان مدير توانمند، توسعه گرا، مبتكر و سختكوش نزد اذهان جلوه گر سازد.


اشارات برخي از شخصيت هاي برجسته نظام در بازديد از اين واحد دانشگاهي از جمله آيت ا... هاشمي رفسنجاني كه به اين موضوع اشاره داشتند كه : اگر به اندازه تلاشي كه دكتر نياز در اين دانشگاه كردند بقيه واحدهاي بزرگ در سراسر كشور با همين وسعت و سرعت حركت كنند همين اتفاق خواهد افتاد. سرعت كار آقاي دكتر نياز يك نمونه بزرگ در كشور است. 

 همينطور اظهارات دكتر جاسبي ، دكتر محسن رضايي و مسؤولين سازمان مركزي دانشگاه در كنار شخصيت هاي طراز اول استان از جملــه آيت ا... طبرسي و ديگر مسؤولان خود مؤيد و مصداق اين وضعيت است.

تلاش هاي صورت گرفته در اين واحد دانشگاهي و سرعت و وسعت كارهايي كه انجام پذيرفته است به يك نمونه و الگوي كاري در سطح كشوري تبديل شده است.

وي توانست در سايه تعامل،‌ تفاهم و استفاده از منابع، امكانات و ظرفيت هاي موجود داخل و خارج دانشگاه به يك اقدام انقلابي، شجاعانه و متهورانه دست زند و حقيقتاً به مصداق يك مدير بسيجي و ايثارگر عمل كرده است.

حال بايد با اين مدير توانمند و ملي چگونه رفتار كنيم؟ عقل، شرع، وجدان و انصاف، مصالح و منافع مردم و نظام و تدبير ايجاب و ايجاد مي كند كه از چنين الگوهاي مديريتي به شايستگي و احسن وجه تجليل و تكريم شود و آيين نكوداشت برگزار كرد. اگرچه ايشان راضي به اين اقدامات نيستند و به نظر مي رسد كه نظام بايد از وجود چنين مديري در موقعيت هاي بالاتر و مناصب مهم تري استفاده كند.


با اين حال كسـاني كه به جد به دنبال حفظ و نگاه ـداشت سرمايه هاي انساني هستند بايد فرصت را مغتنم شمارند و از اين مدير ملي تجليل به عمل آورند،چرا كه تجليل از نياز آذري تجليل از يك شخص با يك جريان فكري و سياسي خاص نيست، بلكه تجليل از يك سبك، راه، روش و نمونه مديريتي بالا و پيشرفته و خدمتگزار و مردم دوست و انقلابي و تحول گرا و توسعه آفرين در جامعه اسلامي است.

به هر حال بايد بدانيم كه ما قدردان زحمات و خدمات فرزندان برومند و انقلابي اين نظام و مردم باشيم چرا كه ستايشگري از اين نوع روال مديريتي باعث تشويق و ترغيب ديگران و ايجاد انگيزه كافي و لازم براي تحرك بيشتر و هدفمندانه ساير مديران در سطوح ملي، منطقه اي و استاني خواهد بود.


  • دوشنبه 5 مهر 1389-0:0

    بعنوان يك دانشجوي سابق دانشگاه آزاد ساري، حالم از اين همه مقالات سفارشي و رپرتاژهاي زوركي و نوشته‌هاي متملقانه براي اين آقا كه بهش مي‌گن دكتر نياز!! بهم مي‌خوره...
    ساختن چند تا عمارت كنار هم فقط مخ عوام رو مي‌زنه، اينكه از من دانشجو هم بر مي‌اد اگه بهم چندين ميليارد دانشگاه جاسبي وام بده!!
    تازه آقاي نياز بگه در حاليكه تو اين مملكت بايد حداقل 3 تا 4 سال از زن و بچه و كار و زندگي بزني تا تازه بتوني در مقطع دكترا قبول بشي، حالا شما چطور با داشتن مديركلي تونستي به اين مهم دست پيدا كني؟!!
    دوستان شما وقتي به شما مي‌گن دكتر! بدترين ضربه به شما و بهترين هديه رو به مخالفين بيشمارتون مي‌دن.
    حالا دكترا رو بيخيال شيد لطفا.
    ع.ب دانشجوي ارشد كامپيوتر و دانشجوي سابق ساري

    • رضا جابریپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 4 مهر 1389-0:0

      بدون در نظر گرفتن گرایشها و مسایل شخصی و خصوصی و با توجه به سوابق و کارهای انجام شده توسط آقای نیاز و با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف وی و دیگر مدیران، می توان گفت که علیرغم بعضی اشکالات (که در عملکرد هر کسی هم می تواند وجود داشته باشد) او یکی از مدیران موفق در عرصه ملی بوده، و شاید در صورت داشتن اختیارات و امکانات بیشتر خدمات ارزنده تری انجام دهد.

      • نياز شناسپاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 4 مهر 1389-0:0

        لطفا از سرمايه خواندان نياز هم بگوئيد

        • يکشنبه 4 مهر 1389-0:0

          من نمیدونم که دانشگاه ساری چند رشته داره ولی دوستی که میگی اصولگرایان ضربه به نیاز زدند آیا جلوی گسترش رشته را گرفتند و مازنی ها را محروم از تحصیل در این رشته ها کردن افتخار دارد ههههه دارد یا گریه با صدای بلند هق هق

          • جمعه 2 مهر 1389-0:0

            بله،باید از نیاز و نیازها تجلیل کرد،البته با اجازه بعضی از انحصارطلبان زشت خوي!

            • داشجوي آزد ساري - مكانيكپاسخ به این دیدگاه 0 0
              جمعه 2 مهر 1389-0:0

              ههههههههه!!!!!!!!!
              اين نياز ازدست اصولگرايان اونقدر عقده اي شده كه رشته هايي كه شايد مهر 90 يا 91 يا ... به تصويب وزارت علوم براي جذب دانشجو رسيده با تبليغات گسترده درداخل دانشگاه با بنر يا باروابط عمومي وپرداخت پول به بشيري ها و ايجادسروصدا ميخوادبگه كه از مهر 89 دانشجو جذب ميشه
              درصورتيكه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد براي مهر 89 اومده و دانشگاه آزاد ساري 15 رشته تو دفترچه داره اونوقت نياز يك ماه بعد از توزيع دفترچه 89باتبليغات گسترده ميگه آزاد ساري در مهر 89 در 21 رشته دانشجوجذب ميكنه
              كه نشان از ضربه اي است كه اصولگرايان بر پيكره ي نياز زدند


              ©2013 APG.ir